صفحه قبل 1 صفحه بعد

هر چی بخواهید.
این سایت را حمایت می کنم

فروشگاه آنلاین


هر چی بخواهید.
در این وب شما هر مطلبی رو از هر موضوعی میتونید ببینید.
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هر چیزی که بخواهید. و آدرس everysubjects.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 منظور از توقیعات امام زمان(عج)  چیست؟آیا حضرت آنها را به دست شریف خود می نوشت؟

در زمان غیبت صغری چهار نفر بودند که سوال های مردم را خدمت امام مهدی(ع) برده و جواب کتبی آنان را بازمی گرداندند. این پاسخ های کتبی را از ناحیه ی امام اصطلاحاً توقیع  می گویند. البته در زمان غیبت کبری نیز عده ای، توقیعاتی از امام زمان دریافت نموده اند. اما راجع به قسمت دوم سوال، گفته شد که خود آن حضرت، نویسنده ی توقیعات بوده است. البته این سخن شواهدی هم دارد که به چند نمونه بسنده می نمایم:

محمد عثمان عمری گوید((  از ناحیه ی مقدس امام توقیعاتی صادر شد که خطش را خوب می شناسم.اسحاق بن یعقوب می گوید:توسط محمد عثمان مسایل مشکلی را به حضور امام فرستادم و جوابش را با دستخط مبارک حضرت امام رمان(عج) دریافت کردم. شیخ      صدوق(ره) می گفت:«توقیعی که به خط امام زمان (عج)برای پدرم صادر شده بود، اکنون نزد من موجود است.» امادر برخی اخبار آمده است((توقیعات صاحب الامر به دست محمد بن عثمان صادر می شد، به همان خطی که زمان پدرش،عثمان بن سعید، صادر می گشت.)) بنابراین ممکن است بعضی از توقیعات به خط امام زمان(عج)و بعضی به خط نواب خاص بوده است. از جمله توقیعات حضرت ولی عصر(عج)،توقیعی است که به شیخ

مفید مرحمت فرموده اند:(( به برادر استوار و درست کردار  رشید و هدایت یافته،شیخ مفید، ابو عبدالله بن محمد بن محمد بن نعمان که خدا عزت و احترامش را پایدار بدارد از سوی آنکه خزانه پیمانی است که خداوند از بندگان گرفته است.سلام بر تو ای دوست با اخلاص در دین!که در اعتقاد به ما از روی علم و یقین امتیاز داری.در منظر تو خداوندی را که جز او خدایی نیست، سپاس گزار ده و از او درود و رحمت بر آفا و مولا و پیامبرمان، حضرت محمد (ص) و خاندان پاکش را خواستاریم. و تو را آگاه می کنیم که به ما اجازه داده شده، که تو را شرافت و افتخار مکاتبه مفتخر می سازیم،و موظف می کنیم تا  آنچه به تو می نویسیم، به دوستان ما که نزد تو می باشند برسانی، دوستانی را که خداوند به اطاعت از خود گرامیشان بدارد، و با حراست و عنایت خود امورشان را کفایت کتد و مشکلاتشان را بررطرف سازد. پس تو به آنچه که یادآور می شویم متوجه و آگاه باش و در رسانیدن آن به کسانی که اعتماد به آنها داری بر طبق آنچه که برای تو اگر خدا بخواهد ترسیم وتعیین می کنیم عمل کن. ما اگر چه هم اکنون در مکانی دور از جایگاه ستمگران سکونت گزیده ایم که خداوند صلاح ما و شیعیان با ایمانمان را تا زمانی که حکومت دنیا به دست تبهکاران می باشدف در این کار به ما ارائه فرموده است. با این حال بر احوال و اخبار شما آگاهیم و هیچ چیز از اوضاع ما بر شما پوشیده نیست...

ما در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم و اگر جز این بود ، دشواریها و مصیبتها بر شما فرود می آمد و دشمنان شما را ریشه کن می کردند. پس تقوای اللهی پیشه کنید و ما را یاری دهید تا از فتنه ای که بر شما رو می آورده، شما را نجات بخشیم، فتنه و آشوبی که هر کس مرگش فرا رسیده باشد هلاک می گردد و آن کس که به آرزوی خویش رسیده باشد از آن دورماند و آن فتنه،نشانه نزدیک شده حرکت و جنبش  ما و آگاه ساختن شما به امر و نهی خداست ،و خداوند نور خود را تمام خواهد کرد گرچه مشرکان خوششان نیاید. هر یک از شما باید کاری کند که وی را به محبت و دوستی ما نزدیک کند،و از آنچه خوشایند ما نبود و باعث کراحت و خشم ماست، دوری گزیند، زیرا امر ما ناگهان فرا می رسد، در هنگامی که توبه و بازگشت بر او سودی ندارد و پشیمانی او از گناه  ، از کیفر ما نجاتش نمی بخشد. خداوند راه رشد و هدایت را به شما نشان دهد و به رحمت خود وسایل توفیق را به آسانی برایتان فراهم سازد.)

[ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, ] [ 1:17 ] [ علیرضا فیاضی ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در وبلاگ من می تونید از هر موضوعی مطلبی ببینید.لطفا نظردادن را فراموش نکنید.
موضوعات وب
امکانات وب